Cico Sakit Dikatakan Disihir, Akhirnya Ibunya Uji Rashid Buka Mulut Kisah Sebenar Sampai Pernah Dihalau Keluar Rumah

Penyanyi popular era 1970-an, Uji Rashid akhirnya membuka mulut mengenai kisah sebenar yang menimpa anak lelakinya, penyanyi Cico yang selama ini dikatakan mengalami penyakit misteri.

Menurut Uji, penyakit misteri yang ditanggung Cico selama ini bukanlah disebabkan dirinya disihir seperti yang diperkatakan umum, sebaliknya anaknya itu telah diracun.

“Buat pertama kali saya mendedahkan perkara ini secara terbuka. Terdapat pelbagai versi cerita dan desas-desus mengenai keadaan anak saya.

“Sebenarnya Cico bukanlah disihir tetapi diracun oleh rakan-rakannya. Menurut doktor beberapa jenis racun telah dicampur ke dalam gelas minumannya.

“Racun yang diberi itu sebenarnya boleh membunuh dalam masa empat jam, tetapi dengan kuasa Allah SWT, Cico masih diberikan umur yang panjang sampai hari ini,” katanya.

Perkara itu didedahkan Uji ketika bersiaran menerusi program Telekung Talk yang membicarakan topik mengenai Jawapan atau Ujian? di platform Facebook Prof. Datuk Dr. Muhaya dan Muhayya Momentum.

Cerita Uji lagi, Cico dikatakan rebah sebaik minum minuman itu dan ditinggalkan tanpa bantuan selepas menghadiri sebuah majlis sambutan hari ulang tahun kelahiran rakannya.

“Saya masih ingat Cico muntah-muntah dan wajahnya dipenuhi darah. Berhari-hari dia terlantar sakit di atas katil. Masa itu saya hanya berserah dan memohon petunjuk daripada Allah SWT.Satu hari Cico bangun tetapi dia hanya diam apabila ditanya. Dia tidak kenal saya mahupun anaknya sendiri. Bila ditanya doktor siapa nama, dia jawab Pikee.

“Saya difahamkan racun itu memberikan kesan terhadap otak, organ dalaman dan kotak suaranya. Walau apapun, saya bersyukur Cico sudah semakin pulih, meskipun dia kini mengalami masalah pertuturan, tidak lagi mampu membaca dan menulis dengan baik,” katanya.

Menurut Uji lagi, sepanjang menjaga anaknya itu juga, pelbagai dugaan yang terpaksa dilalui apabila Cico sudah tidak mampu bekerja lagi.

“Hidup kami memang susah, hanya Allah sahaja yang tahu. Saya, Cico dan cucu, Rindu, pernah dihalau dari rumah sewa dalam keadaan sehelai sepinggang. Kami terpaksa menginap di hotel bajet selama berbulan-bulan.

“Namun ada seorang peminat yang baik hati memberi kami tempat berteduh,” katanya yang kini menetap di Projek Perumahan Rakyat (PPR) sejak tahun lalu.

Pada program Telekung Talk itu, turut diadakan majlis sambutan hari jadi buat puteri tunggal Cico, Nur Fitrah.
Sebagai info, Telekung Talk kendalian pengacara Abu Talib Husin pernah menampilkan selebriti undangan popular antaranya Neelofa, Lisa Surihani dan Fazura.

Bagaimanapun, edisi Telekung Talk yang menampilkan Uji sebagai artis undangan itu diadakan bersempena pembukaan butik serta koleksi baharu Muhayya Magical yang bakal dilancarkan secara rasmi pada 2 Januari 2021.

SUMBERKREDIT:GEMPAK

Be the first to comment on "Cico Sakit Dikatakan Disihir, Akhirnya Ibunya Uji Rashid Buka Mulut Kisah Sebenar Sampai Pernah Dihalau Keluar Rumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*