Setelah Diselar Oleh WargaNet Dan Ditahan Kerana Dikatakan Halang Tugas Dan Fitnah Polis, Sahabat ‘Abang Botak’ Ceritakan Perangai Sebenarnya Yang Buat Orang Ramai Terdiam

Sebelum ini, p0liss men4han seramai tujuh lelaki bagi membantu siasatan berhubung ins1den sekumpulan lelaki disyaki mengepung dan menghal4ng tugas polis dalam kejadian kem4langan di persimpangan lampu isyarat Tanjung Tokong, di sini semalam.

Kumpulan lelaki berkenaan dipercayai melakukan provo.kasi terhadap tiga anggota Unit Rondaan Bermotosikal (URB) selain turut didakwa melemparkan kata-kata ke.sat termasuk mem.aki-hamun anggota berkenaan.Kumpulan lelaki berkenaan dipercayai turut mendakwa tiga anggota polis itu menen.dang sebuah motosikal dinaiki dua lelaki sehingga menyebabkan kema.langan serta keced.eraan kepada penunggang motosikal terbabit.

Salah seorang daripada mereka yang mendapat perhatian ramai dinamakan “abang botak” oleh warga net. Lagaknya ketika kejadian menarik perhatian ramai dan nampak seperti kasar. Baru-baru ini, ada seorang individu kenalannya dedahkan perwatakan “abang botak” yang sangat baik orangnya serta suka bantu orang tanpa harapkan balasan.

Sahabatnya itu kongsikan kabaikan “abang botak” di laman FBnya, dan diceritakan dia pernah ambil kerja gali liang lahad tanpa mengambil upah, suka gotong royong dan bermacam-macam lagi kebaikan. Shabatnya juga meminta orang ramai supaya berhenti mengecam “abang botak” kerana dia telah pun ditahan dan biarkan pihak berkuasa jalankan tugas.

Perkongsian sahabat “Abang Botak”

Assalamualaikum buat warga fb…agak terkesan jgk tgk komen netizen ttg sahabat kami…(abg botak) yg ampa dok kecam kes viral tu…di sebalik tabir keperibadian dia,adakah ampa nampak kebaikan dia?mmg salah dia tanpa usul periksa ttg kesahihan berkenaan kes tersebut,ramai kecam dia sampai sekarang..mmg dia salah..tapi Allah S.W.T uji dia dgn cara begitu…tapi aku sebagai sahabat,…dia ni baik di hati org kmpung Tg.Tokong walaupun perwatakan dia kasar…dia pemuda yg rajin bantu korek liang percuma(tanpa bayaran),bela kucing jalanan…gotong- royong kat masjid…ampa ada nampak? dan aku rasa yg kecam dia pun,ada yg xpernah buat kerja mcm dia buat…kerana kes viral ni ramai sangat kecam dia…dia mmg salah,maafkan lah dia..dan lani dah ditahan pun dgn polis..biar la polis buat kerja polis…
stop la segala kecaman ampa…time tu kalau ampa sendiri ada kat situ..ampa pun mgkin akan terjebak sama percaya buah mulut org lain…atas semagat kawan2 la dia jadi mcm tu…aku mmg bangga dapat sahabat mcm dia dan yg lain2..sb kami sentiasa jaga kawan2 sekampung xkira usia tua atau yg muda..setiap org ada buat salah..doakan yg baik2 ja utk depa dan semua……disini,saya mohon maaf kepada pihak PDRM yg terkesan dgn isu viral tersebut.

Kredit:FB Alif Satoshi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Setelah Diselar Oleh WargaNet Dan Ditahan Kerana Dikatakan Halang Tugas Dan Fitnah Polis, Sahabat ‘Abang Botak’ Ceritakan Perangai Sebenarnya Yang Buat Orang Ramai Terdiam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*