Shuk Dapat Pujuk Balik Isterinya, Siap Pinang Balik Isterinya, Orang Ramai Luahkan Rasa Kagum

Pegangan agama si isteri yang kukuh memungkinkan sesebuah keluarga dapat bertahan dalam keadaan yang sukar sekalipun.

Jika ada yang jatuh, akan sentiasa ada yang membantu untuk bangkit.Doa sang isteri akan menyelamatkan suami dari kebahayaan dan pemasalahan.Gambaran isteri yang solehah inilah yang mendekatkan keluarganya kepada Allah.

Beberapa minggu lalu hangat diperkatakan kontroversi mengenai pelawak dan penyampai radio, Shuk Sahar apabila isteri, Rossalennah Natassyiah Asshaferah mendedahkan kecurangannya di media sosial.

Semalam, Shuk membuat kejutan apabila melakukan live Instagram menghantar rombongan ‘meminang’ isterinya sekali lagi. Pada awalnya,Shuk yang lengkap memakai baju pengantin meminta izin daripada izinnya untuk berkahwin.

Suasana tiba-tiba menjadi panik dan masing-masing yang berada bersama Rossalennah ketika itu turut terkejut dengan permintaan pelawak tersebut. Namun, rupanya Shuk lengkap berbaju pengantin itu untuk pulang ke rumah dan bertemu isterinya.

Menerusi perkongsian di Insta Story, Shuk ada memuat naik status daripada mereka yang mendoakan rumah tangganya kembali pulih serta pelawak itu diberi kekuatan dan kesabaran untuk memujuk hati isterinya.

Mengapakah perlu kita menjadi isteri penyayang dan bagaimanakah hendak menjadi isteri penyayang? Apabila jiwa kita penuh dengan kasih sayang, wajah akan sentiasa tersenyum, dan orang sekeliling akan bahagia.

Isteri penyayang itu mestilah seorang yang mampu menyejukkan mata suami memandang, dan menyejukkan hati suami mengenang. Isteri penyayang kunci nombor satu kebahagiaan rumah tangga. Sebab isteri yang penyayang akan membahagiakan suami, akan membahagiakan anak-anak, mentua, dan ipar-duai.

Jadi, kalau suami kita tidak seperti yang diharapkan, kita hendaklah terlebih dahulu melakukan perubahan. Sebab isteri penyayang, tentulah ibu yang penyayang, dan isteri/ibu penyayang akan mewujudkan suasana keluarga penyayang. Anak-anak yang dibesarkan oleh ibu yang penyayang akan bijak dan sihat.

Be the first to comment on "Shuk Dapat Pujuk Balik Isterinya, Siap Pinang Balik Isterinya, Orang Ramai Luahkan Rasa Kagum"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*