Satu Keluarga Naik Angin Apabila PemanduM4buk Ini Rempuh Masuk Ruang Tamu Rumah Mereka

Sebagai manusia sosial, seseorang itu merupakan anggota masyarakat yang memiliki tanggung jawab bagi sesama anggota lainnya.Tanggung jawab adalah berkewajiban menanggung, memikul jawab, menanggung segala sesuatu, atau memberikan jawab dan menanggung akibatnya. Setiap manusia tidak dapat hidup sendiri, selalu ada campur tangan manusia orang lain. Sehingga keberlangsungan hidup dalam masayrakat dapat terwujud dengan maksimal. Tanggung jawab terbentuk seiring dengan pertumbuhan dan perkembangan individu. Tanggung jawab tumbuh dari dalam hati dan kemauan sendiri untuk melakukan kewajiban.

Masalah p3mandu m4buuk dan memb4hayakan orang lain sememangnya tidak pernah habis dibahaskan. Pasti ada sahaja kes baru melibatkan individu tidak bertanggungjawab ini ditularkan orang awam kerana bengang dengan sikap mereka.

Menerusi perkongsian seorang pengguna Twitter dikenali sebagai Jamaliah Mimhat telah memuat naik gambar rumah keluarganya yang rosak apabila dir3mpuh sebuah kereta pada awal pagi.

Rempuhan kuat itu membuatkan dinding rumah ibu bapanya pecah dan kereta yang dipandu individu tersebut remuk dibahagian hadapan.

Menurutnya, pemandu tersebut dipercayai dalam keadaan m4buuk dan pasti perkara terbabit begitu membuatkan mereka sekeluarga marah.

Perkongsian tersebut juga membuatkan warganet berasa geram kerana tindakan tersebut begitu membahayakan orang yang tidak bersalah.Mereka juga merasakan duduk didalam rumah sendiri masih lagi tidak selamat disebabkan wujud individu seperti itu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Satu Keluarga Naik Angin Apabila PemanduM4buk Ini Rempuh Masuk Ruang Tamu Rumah Mereka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*